söndag 24 april 2011

Vem är vem?

Hej!
Jag tänkte berätta lite kort om VEM jag är! Jag, alltså Elli. Emma kommer berätta mer om sig själv senare.

Jag heter Ellinor. Mina vänner säger Elli. Egentligen så säger de en mängd olika variater av Elli. Ells, Elli-Pelli-Fanti, och just Elli, är några av mina favoriter.
Jag är som jag tidigare nämnt 21 år gammmal. Jag känner mig som 17. Jag är singel,  konststudent, och bor i Göteborg. I ett kollektiv där det tidigare fanns sammanlagt fyra människor, nu bara två.
Jag har en viss dragning till Fantasy genren inom film, litteratur, klädsmak, hobbies och framtidsdrömmar. Jag vill arbeta som illustratör. Och jag tycker även att författare verkar vara ett oerhört trevligt yrke.

En av mina favoritböcker är Extremt Högt, Otroligt Nära av Jonathan Safran Foer. (inte fantasy hör och häpna) och jag älskar Tolkien, Robin Hobb och Neil Gaiman hjälper mig förstå världen.

Jag är en ganska rastlös själ, och jag gillar att prova på nya saker. Saken är den att jag gärna vill vara grym på vad det nu är jag provar på, helst med en gång, annars så kanske jag tappar intresset. Just nu håller jag på att lära mig att spela munspel. Och det är en hobby som jag tror kommer få stanna kvar i mitt liv. Till skillnad från Ju-jutsu, ridning, sömnad, yoga, flöjt, virkning, poesi och jogging. Bland annat.

När våren kommer vill jag ut och vandra utan något speciellt mål, och sova under bar himmel, när löven blir röda vill jag resa lång, långt bort, på vintern går jag i ide.  
Min katt heter Marquis De Carabas.

vad ska man egentligen säga om sig själv i ett sånt här inlägg? Det här är lite om mig i alla fall.
Kram!
Elli

P.s En oerhört gammal bild på mig själv, från när jag faktiskt var sjutton år. Men jag gillar den ändå. D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar