söndag 24 april 2011

Tankar om ålder och födelsedagar

Hej!

Elli här!
Chips till frukost är underbart.

Nu är jag 21. Det känns helt ärligt inte så annorlunda från 20, men jag har ju faktiskt bara varit 21 i ett dygn än så länge, så kanske är det för tidigt att uttala sig. I villket fall som helst så har ålder alltid förvirrat mig. Jag känner mig, i regel, alltid ungefär fem år yngre än vad jag verkligen är. Jag slutade t ex inte leka med Barbie docker fören jag var fjorton. Mitt gosedjurslejon Simba sover fortfarande i min säng. Är man så gammal som man är, så gammal som man känner sig eller så gammal som man ser ut? Meningslöst att fundera på egentligen. I vilket fall som helst är det värsta med att vara vuxen på påskafton att man inte får leta efter ägg längre. Nu fick jag visserligen två påskägg ändå, så jag är nöjd. Man kan aldrig få för mycket godis.

Igår var en fantastisk dag måste jag vidhålla. Fyller man 21 på Påskafton, så kanske ni tänker att man borde gå ut och härja. Men Jag och Emma härjar nästan aldrig. (Vi härjar då och då) (och så pratar vi mycket) Jag bestämde, eftersom att det var min födelsdag, att det var hemmakväll som gällde. Några vänner, pizzor, chips och film. Filmerna blev väll inte tittade på direkt. Det var högljudda diskutioner om allt möjligt annat istället. Och då och då ropade någon ut; "VÄNTA! Varför gjorde hon så?" eller "DOG han nu?!" Varpå någon som tittat några sekunder innan fick förklara filmen bäst det gick.Trevligt var det i alla fall.

Kram!
Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar