fredag 29 april 2011

Fredagssnackis.


Här är planen. Fredagssnackis. Ni vet ibland har man sådana där roliga sms konversationer som man går tillbaka, läser och skrattar lika hjärtligt man gjorde medan man skrev det (okej, det kan visserligen vara så att det bara är de involverade som tycker det är roligt. Men det är inte min poäng). Så varje fredag blir det sms konversation alá Emma och Elli style. Ungefär som vår introduktion .

Här har jag (Emma alltså) precis skickat ett grattis till Elli på internationella kvinnodagen (jag vet inte om det är en dag man säger grattis på. Men det gjorde jag i alla fall) och sedan kanske det kan hända att det spårade ut lite..

Emma: Elli, när vi tar över världen. Kan vi inte göra det på internationella kvinnodagen då?...
Elli: Åhh mohhahahaha!  Det är ju en fantastisk plan!
Emma: Jag vet! Det är genialiskt! Och sen kan vi ge männen en internationell mansdag, där de får tillåtelse till tre klagomål under en eventuell shoppingtur (obs. kassar, påsar och väskor bärs fortfarande av honom).
Elli: Av uppenbara skäl! Vad ska vi kalla vårt imperium? Jag känner att det behövs ett kitschigt namn…
Emma: Vomenizer?
Elli: Är inte det lite för, Britney Spears? Eller är det hon som skriver vår nationalsång?
Emma: Nej, vår nationalsång är Don’t stop beleiving (handen på hjärtat, rak i ryggen, flaggan hissas i bakgrunden – ’’A smell of wine and cheap perfume…’’
Elli: Så uppenbart, så självklart! Vi behöver ett namn. Hmm namn, namn, namn..
Emma: EmEllionopolis..Det känns sådär lagom ansträngande.
Elli: I like it! Funkar på svenska, funkar på engelska. Lite krångligt att stava but what the heck!
Emma: Men vi förstår detta och därför kräver vi bara att alla barn ska kunna stava det först i andra klass.  Vi äro eder barmhärtige härskare!
Elli: Vi styr med rättvisa och visdom. Vi skall leda er mot en ljusare framtid. Badabbababa just a small town girl..
Emma: BÄSTA NATIONALSÅNGEN EVER!
Elli: TRUE!
Emma: Jag är så glad att fastän vi härskar över hela världen så står vi med båda fötterna på jorden..(Vår jord! Mohaha)
Elli: Ja självklart! Inget storhetsvansinne här inte! Ett problem bara. Jag tror vi behöver en strategi, för att döma av mina Risk kunskaper så är jag inte speciellt skicklig på det. Var står du på strategiskalan?
Emma: Vi skaffar push-up, fluffar till håret och charmar några män att göra allt grovjobb och när de är klara så sveper vi in… och dessa män försvinner oförklarligt…
Elli: Plan ´Manipulation´ sätts i verket när som helst nu. När som helst..
Emma: IT GOES ON AND ON AND ON AND OOOON!
Elli: HOLD ON TO THAT FEEEELING!

Ha en superduperbra helg!  
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar