fredag 29 april 2011

Ekonomi....

Hej!

Nu har jag gått på konstskola i snart ett år. Jag har lärt mig oerhört mycket, om allt möjligt. Men det finns en lektion som har präntats in djupare än de andra. En lektion som jag känner verkligen har gått fram. En lektion som har upprepats av varenda lärare jag har haft under det senaste året. Lyssna noga nu, för jag ska bara säga det en gång. Det är Jävligt svårt att vara konstnär!

Idag har vi haft en lång förläsning om ekonomi. Det är inte särskilt upplyftande. Jag lever under villfarelsen att allting ordnar upp sig av sig själv. Jag kommer helt säkert bli rik. Jodå. Och framgångsrik också. För att inte tala om bästsäljande författare. Enligt mina lärare är detta inte särskilt realistiskt! Chocken är total. Enligt mina lärare kommer jag spendera resten av mitt liv med att skriva stipendie ansökningar och köra tavlor till olika gallerier som kommer ta hälften av mina pengar. Jaha. Inte särskilt upplyftande kanske.

Jag ska nog flytta tillbaka till mitt drömland igen. Det är så  mycket trevligare att tänka att allting blir fantastiskt! Jag ska nog se till att allting blir fantastiskt!

Optimist Javisst!

Kram!
Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar