måndag 25 april 2011

Om att åka till kyrkan

Hej!
Jag är påväg till kyrkan. En oerhört ovanlig händelse vill jag påpeka, eftersom jag inte är speciellt kristen, alltid vill säga emot Prästen och tycker att påsk är den mest uppenbart "stulna" högtiden i kristendomen. Jag ska inte gå in på detaljer men i vilke fall som helst så firar man påsk precis som man gjorde innan någon ens hört talas om Jesus. Bara så att ni vet. Men till kyrkan ska jag i alla fall. Min ömma moder är med i kyrkomöten och jag tycker om Atmosfären i kyrkor. Man blir så fokuserad på livet så att säga. Jag ska inte kasta mig in i några åsikter om Gud finns eller inte, och om Gud finns vilken sorts Gud är det då? Bara det att det finns en plats dit människor kan gå och filosofera över livet och döden känns tillräckligt för mig. Nu ska jag ju som sagt inte dit endast för att filosofera, jag ska lyssna på musik också.
Kram!
Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar