tisdag 26 april 2011

Positiv jävlighet.


Hej hej! 
Medan jag gick på grusvägen på väg hem från jobbet idag så nynnande jag på Justin Bieber (ja, jag tror att jag har dött lite inombords), det hör egentligen inte hit. För vad jag skulle säga var att jag träffade på en sådan där snigel med skal, ni vet vilka jag talar om. Den bara låg där mitt på vägen, med en fluga som surrade suspekt nära. Jag gjorde som vilken person som helst och petade bort den från vägen och tittade på medan han rullade ner i diket. Och just då tänkte jag; Jag är en så god människa som räddar denna stackars, lite äckliga snigeln. Farmor skulle varit stolt.
     Men sedan kom jag på, tänk om den låg halvdöd därinne i skalet och kämpat i tre dagar för att kräla sig ut på vägen. Med en enda önskan om att bli överkörd. I så fall har jag ju just varit en hemsk person… allt han ville vara att få bli överkörd..och inte ens det fick han.
     Fast snart kom creepy Bieber tillbaka i huvudet på mig och jag fortsatte att gå medan jag sjöng som en liten flicka.  
     När jag väl kom hem så upptäckte jag att juicen var slut, BARA för att jag varit helt sanslöst sugen på det hela dagen. Elli säger att det är Lagen om alltings jävlighet. Ni vet de sista sega minuterna innan man måste gå till bussen, vattnet som vägrar koka så länge man väntar på det eller när man får mens och har tagit den enda av alla tolv väskor som inte har en tampong. Nu när man skriver det så kanske det inte låter så positivt. Men om man säger det med ett leende och ett axelryck så är det så många frustrerande saker som förklaras. Lagen om alltings jävlighet =D

Ha det underbart!

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar