fredag 22 april 2011

En Introduktion

Sms konversation, , 22.13

Elli; Konstigt uttryck, "Tiden är knapp." vaddå knapp?
Emma; Knapp, som i flyktig, kort, snabb... Tror jag.
Elli; Men... varför ordet knapp? och varför betyder knapp även, du vet, en Knapp?
Emma; varför har så många ord fler betydelser... Varför är Jorden rund... finns Gud... Det är alla så filosofiska frågor...
Elli; Vad är meningen med livet?
Emma; Att aldrig sluta söka
Elli; Efter... Kärlek? Fred? Gemenskap? Stillhet? VAD! VAD! VAD? Vad...
Emma; frågan...
Elli; Den gyllene frågan...
Emma; Eller är den silvrig?
Elli; Varför antar vi att den är metallisk? Har den ens någon färg eller substans? Är detta ett viktigt sidospår?
Emma; Är det ett villospår? Det kanske är rätt väg?
Elli; vad är vägen? Är den rak, eller krokig? Och återigen, är den metallisk?
Emma; Är den fluffig? Eller är "Vägen" bara en metafor? Är den egentligen något annat? Och vaddå i så fall?
Elli; En Stig? En flod? En badanka?
Emma; Ett rum? Ett frö? Ett liv?
Elli; Så många obesvarade frågor...  (Jag gillar när vi snöar in på ett ämne på detta viset)
Emma; Så mycket att ta reda  på... och tiden är knapp... (Jag med)
Elli; Men... Varför ordet knapp? och varför betyder knapp även, du vet, en knapp?
Emma; En knapp är inte alltid en knapp... en knapp är så mycket mer än bara en knapp... En knapp är en symbol... en knapp är livet
Elli; Åååååååååå...
Emma; mmmmHmmmmmm
Elli; Jag är helt tagen av dina visa ord
Emma;Så som du bör vara... Det är knapparna som talar genom mig, jag hör dom viska
Elli; Whispering... Whispers... Whiiiiiiiiispers...
Emma; Whiskas, för att din katt förtjänar det bästa

Avslutad: 22.39

Välkommen till Underlandet ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar