söndag 24 april 2011

Red Riding Hood

Hej!

Nyss hemkommen från bio. Red Riding Hood. Emma bjöd mig, det var min födelsdagspresent. Tack Emma.

Red Riding Hood är en film om en flicka som heter Valerie. Hon bor i en liten by vid en stor skog. Byn har ett litet problem bara.... Den plågas av en varulv. Under blodmånen kan varulvens bett sprida förbannelsen, och av någon anledning verkar den vara ute efter just Valerie. Hon måste räkna ut vem det är innan den antingen får tag på henne eller förstör hela byn. Och till råga på allt har tjejen kärleksproblem! Hon är förälskad i skogshuggaren Peter. (Spelad av en ny favorit, hetingen Shiloh Fernandez), men trolovad med smeden Henry. Ack och ve. Och vem är varulv?
Mycket intriger och snabba vändningar. Och den är fantastikst snyggt gjord! Byn och folket ser tillräckligt verkliga ut för att det ska kännas just verklig, men detaljerna höjder nivån så att allting blir lite mer... Sagolikt.
Det enda jag kunde tycka saknades, om man nu ska gnälla, var riktigt bra repliker. Jag är något av en replik-nörd. Jag älskar en bra replik. Replikerna i RRH var okej. De gjorde vad som krävdes, men det var ju inte så att man suckade över de fantastiska formuleringarna.
Rekomenderar den varmt. Hittils har den bara fått 4,9 på IMDB, men jag tycker den förtjänar högre.
 http://www.imdb.com/title/tt1486185/ 



 Henry?


 Eller Peter?


Who is afraid of the big bad wolf?

Kram! Elli

P.S Gary Oldman är en fantastik skådespelare. det gör bara filmen bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar