måndag 25 april 2011

Katt-nappning och världens onödigaste varelse

Hej!
Jag berättade innan att jag var på väg till kyrkan. Det var trevligt. När kören sjöng i alla fall, när prästen pratade så susade mina tankar iväg på andra viktiga vägar. Min kära mamma körde mig tillbaka till Göteborg, och med mig tog jag katten. En av katterna. Carabas, som han heter, kommer inte alls överens med min styvfar. Både katten och Owe är oerhört trevliga individer, men av någon outgrundlig anledning tål de inte varandra. Så nu ska vi se om Carabas trivs i en lägenhet på Hisingen. Gör han inte det får han bara svälja sin motvilja och flytta hem igen. Än så länge ser han ut att trivas i alla fall. Och det är oerhört trevligt med ett djur i närheten. Just nu stirrar habn på mig som för att säga; "Varför gosar du inte med mig?" Nu har han lagt sig i mitt knä, mellan mig och Laptopen. Han är så fluffig och go.
Det enda problemet just nu är att han är helt täckt med fästingar!! Det är fullt av dem! Jag har lyckats plocka bort en, men kombinationen av att han ålar sig och att jag tycker fästingar är det äckligaste som finns gör oss till ett ganska oeffektivt par.

Alltså allvarligt! Vad tillför fästingar till världen? Myggor, ja mat till fåglarna. Spindlar äter flugor etc. Men FÄSTINGAR! Det måste ju vara den onödigaste varelsen i världen. Och de är så vidunderligt äckliga. Jag kan bokstavligt talat knappt se på dem, ännu mindre ta i dem. Stackars Carabas får sova i vardagsrummet i natt tror jag bestämt. Jag ska be min rumskompis om hjälp med fästingsbekämpningen i morgon.

Kram!
Elli

Världens onödigaste och äckligaste varelse


Marquis DeCarabas
Även kallad Basse



Kattunge!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar