söndag 1 maj 2011

Ungdomlig, jag?

Hallå!

Jag har runt tjugo olika appar i min mobil (kanske lite fler, jag sitter så förbenat skönt i soffan just nu så jag vägrar att resa mig upp och sträcka mig efter mobilen för att ta reda på exakt hur många det). Däribland har jag Angry birds, Battery saver, Color note, Maps, Handelsbanken och Twilight Soundboard (för de tillfällen man suktar efter Edwards väna stämma eller vill höra Bellas hysteri över att behöva välja mellan två heta killar. Stackars liten). Det är alla briljanta appar, men jag har en speciell som jag använder flera gånger per dag och som jag aldrig någonsin kommer att tröttna på. Nummer ett i min high tech mobil. Patiens.
     Hur sorgligt är inte det? Vem är jag, Astrid 80 år? Jag har hela världen i min mobil, jag kan få så gott som vilka spel jag vill. Jag kan titta på film och surfa på nätet, men allt jag vill är att lägga patiens…
      Mina andra appar får agera som täckmantel för mitt ålderdomliga begär. Men jäklar i mig vad grym jag är på att lägga ut de där korten! De har inte en chans..
     Andra spel kan strula och vara alldeles för avancerade för sitt eget bästa. Men mitt kortspel sviker mig inte. Och i slutet av dagen är det min mobil som följer med mig i sängen för ett vilt parti patiens.

Rock on!
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar