söndag 1 maj 2011

Pyamas

Hej!

Solen skiner ute, och det svävar lätta, vita, fluffiga moln ute mot en blå himmel. Klockan är 16.33 och jag har fortfarande på mig pyamas och har kollat på fem avsnitt av Gilmore Girls, jag åt en snickers och drack en cola till frukost.
    Hey, det är Söndag! Jag hedrar bara vilodagen...

Har ni tänkt på att så fort det blir fint väder så är man tvungen att vara ute. Oavsett humör. Jag har varit ute varenda dag hela veckan och verkligen njutit av solen! Och fått söta sommarfräknar. Idag har jag pyamas på mig. Lev med det.

Igår grillade jag för första gången 2011. Det är alltid en fantastisk upplevelse! Jag lämnade mitt hem på eftermiddagen iklädd en oerhört sommrig och trevlig kjol. Ja, jag hade en jacka med mig. Men jag hade glömt bort att räkna med hur kyligt det fortfarande blir när solen går ner. Lyckligtvis fanns det sovsäckar på stället där vi var och grillade så man kunde linda in sig. Och så fick man grilla Marshmallows. Och korv. Några stycken provade att grilla Bacon inlindade Marshmallows. Tydligen var det himmelskt. Jag vågade inte prova för det fanns en risk att det skulle kunna bli en ny äcklig craving. Jag åt chips och blåste såpbubblor istället. Av uppenbara skäl. Allt är roligare med såpbubblor! Det fina var att det var en av vegetarianerna som kom på att man kunde grilla marshmallows och bacon tillsammans...

Kram på er!
Elli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar